Huishoudverklaring van de Belastingdienst ontvangen?

Om de huurverlaging goed uit te kunnen voeren heeft Woningstichting Heteren huishoudverklaringen opgevraagd bij de Belastingdienst. Met de huishoudverklaring bekijken wij of u in aanmerking komt voor huurverlaging of niet. De Belastingdienst stuurt u een brief hierover: de huishoudverklaring. Hierin staat dat de woningstichting deze verklaring heeft opgevraagd.

Wat staat er op een huishoudverklaring?

• Hoeveel personen er in 2019 in uw woning woonden.

• De categorie van uw totale huishoudinkomen in 2019. Let op: wij zien niet het bedrag van uw inkomen niet in euro’s. Wij zien of uw huishoudinkomen in de categorie ‘lagere inkomens’ of ‘hogere inkomens’ valt.
Wat kunt u met de huishoudverklaring?

U hoeft verder niets te doen met de huishoudverklaring.  De Belastingdienst geeft hiermee aan dat wij deze gegevens hebben opgevraagd. In de brief over de huurverlaging staat of u een huurverlaging krijgt.

U ontvangt dan ook informatie over hoe u bezwaar kunt maken tegen de huurverlaging als u denkt dat uw gegevens niet kloppen.

Voor meer informatie over de huishoudverklaring en de inkomenscategorie, kunt u kijken op de website van de Rijksoverheid of op www.huurcommissie.nl.