Hier vindt u alle informatie met betrekking tot uw huis. Samen met u, willen wij ervoor zorgen dat u zich thuis voelt in uw huis. Wij zijn er voor u. Bij vragen over leuke dingen en ook bij vragen over minder leuke dingen.

onderhoud melden

formulieren / folders

zelf klussen

informatie onderhoud

in vogelvlucht

In het woordenboek is de omschrijving voor een huis: een gebouw om in te wonen. En een 'thuis' wordt omschreven als 'het gebouw waar iemand zich thuis voelt'. Dit is waar wij, samen met u, voor willen zorgen. Wonen in een huis waar u zich thuis voelt.

onderhouds-ABC

Uw woning heeft onderhoud nodig. Onderhoud draagt bij aan de kwaliteit van de woning en aan uw wooncomfort. Maar wie is verantwoordelijk voor welk deel van het onderhoud? In het Onderhouds-ABC vindt u het antwoord op deze vraag.

zelf aangebrachte voorziening

U wilt zelf iets aan uw woning of in uw tuin veranderen. Dit noemen we een Zelf Aangebrachte Voorziening, kortweg een ZAV. U kunt voor een aantal Zelf Aangebrachte Voorzieningen toestemming krijgen. Hoe dit werkt? Dit leest u in het ZAV-beleid van Woningstichting Heteren.

wijzigen woonsituatie

U woont nu alleen maar u wilt gaan samenwonen. Uw partner is overleden en u wilt het huurcontract op uw eigen naam. Uw woning staat tijdelijk leeg vanwege een ziekenhuisbehandeling. Wijzigt uw woonsituatie? We horen dit graag van u.
uw eigen plek, maak er iets moois van!

Rookmelder babbeltruc

Het zal u niet ontgaan zijn; vanaf 1 juli is het wettelijk verplicht om op elke woonverdieping in de woning een rookmelder te hebben hangen. Helaas zien wij in het nieuws dat criminelen actief zijn. Criminelen gebruiken deze gelegenheid om bij mensen binnen te komen voor een zogenaamde controle. Ze doen zich voor als controleur, […]

Nieuwbouwproject Park Julianaweide Heteren

In 2022 start de bouw van ‘Park Julianaweide Heteren’. In totaal zullen er 54 nieuwe woningen gebouwd worden in het gebied tussen de Flessestraat, Julianaweg, Boterhoeksestraat en Kamperfoeliestraat te Heteren. Veluwezoom Verkerk BV zal de woningen gaan bouwen. Van de 54 woningen zullen er 31 bestemd zijn voor de verkoop. Zowel vrijstaande woningen, 2-onder-1-kap woningen […]

Kerncijfers Jaarverslag 2020

Bent u benieuwd naar de kerncijfers uit ons Jaarverslag 2020, maar wilt u niet het hele Jaarverslag uitpluizen? We hebben de gegevens overzichtelijk voor u samengevat. Klik hier voor een overzicht.

veelgestelde vragen

Waar kan ik terecht met mijn reparatieverzoek?

Mocht u een reparatieverzoek willen indienen dan kunt u dit indienen via het formulier reparatieverzoek. Er wordt binnen 5 dagen contact met u opgenomen over het vervolg van uw aanvraag.

Bij spoedgevallen zoals bijvoorbeeld een gaslek of ernstige lekkage, kunt u ons bellen op telefoonnummer 026- 479 04 90 of na sluitingstijd op telefoonnummer 026 - 372 37 67. Dit nummer is 24 uur per dag beschikbaar.

Voor welke reparaties ben ik zelf verantwoordelijk?

Woningstichting Heteren is verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud aan uw woning. Er is ook onderhoud dat wettelijk voor uw rekening is. U bent zelf verantwoordelijk voor het meeste onderhoud aan de binnenkant van uw woning. In ons Onderhouds-ABC kunt u zien wie verantwoordelijk is voor welke reparaties.

Het onderhoud van aanpassingen of voorzieningen door u zelf geplaatst, de zo genoemde ZAV’s, is altijd voor de huurder (hieronder vallen ook de ZAV’s die overgenomen zijn van de vorige huurder).

Heb ik recht op huurtoeslag?

Als u wilt weten of u recht heeft op huurtoeslag, kunt u zelf een berekening maken op www.belastingdienst.nl/toeslagen.

Mag ik zonnepanelen plaatsen?

Verzoeken voor zonnepanelen worden (momenteel) niet goedgekeurd.

Kan ik iemand medehuurder maken?

Ja, dat kan. Wanneer u meer dan 2 jaar met iemand samenwoont en met hem/haar een duurzame gemeenschappelijke huishouding voert, kunt u medehuurderschap aanvragen. Dit moet u aantonen met een Historisch Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente. Wij beoordelen uw aanvraag. Keuren wij uw aanvraag goed, dan heeft de medehuurder dezelfde rechten en plichten als de hoofdhuurder. Als u recent bent getrouwd of samen een geregistreerd partnerschap hebt, dan wordt iemand automatisch medehuurder. Ook dan vinden wij het fijn om hiervan op de hoogte gebracht te worden.

Mag ik een andere keuken plaatsen?

In woningen van Woningstichting Heteren zit meestal een standaard keukenblok van 3 boven en 3 onderkastjes. Tenzij u een keuken hebt overgenomen van de vorige huurder of deze in het verleden zelf aangepast hebt. Wilt u een eigen keuken plaatsen, dan is dit mogelijk onder bepaalde voorwaarden. U dient hiervoor een aanvraag te doen via het ZAV-formulier.